فایل‌های "تورنت" و نحوه کار با آن‌ها

تورنت پروتکلی است که به منظور ارسال فایل طراحی شده است. در واقع نوعی ارتباط دو به دو می‌باشد که کاربران مستقیما به یکدیگر متصل می‌باشند و به ارسال و دریافت قسمتی از فایل می‌پردازند.


فلسفه کلیدی Torrent این است که کاربران باید همزمان با دانلود کردن اطلاعات آن را آپلود نمایند، در این صورت پهنای باند شبکه با حداکثر کارایی به کار گرفته می‌شود.

  

به زبان ساده‌تر Torrent یک ضابطه به اشتراک‌گذاری فایل‌ها است که در آن لازم نیست شخصی فایل را روی یک سرور آپلود کرده و دیگران آن را از روی سرور دانلود کنند، بلکه در تورنت گیرنده، فایل‌ها را به صورت مستقیم از روی کامپیوتر شخص فرستنده دریافت می‌کند و دوباره همان شخص آن فایل را برای دیگری ارسال می‌کند.


همچنین مزیت تورنت با دانلودهای معمولی در این است که دیگر لازم نیست هزینه‌های فوق‌العاده بالایی برای سرور و پهنای باند پرداخت شود. کامپیوتر شما سرور شماست! پس آن دسته از کسانی هم که امکان استفاده از سرور را ندارند، به راحتی می‌توانند فایل‌های خود را برای دیگران به اشتراک بگذارند.


البته از آن جایی که بیشتر فایل‌های تورنت پیش از قرار گرفتن روی شبکه توسط سایت‌های میزبان مورد بررسی قرار گرفته و امن بودن آن‌ها تایید می‌شود، ‌بی‌خطرند؛ اما همیشه این گونه نیست.


قرار دادن بدافزار‌ها به شکل مستقل و همراه فایل‌های دیگر در این شبکه بسیار ساده است.


از سوی دیگر، اگر از سیستمی که در حال دانلود باشید و آلوده باشد ـ که این احتمال زیاد است ـ درصد آلوده شدن سیستم شما نیز افزایش می‌یابد.


همچنین در نظر داشته باشید که برای دانلود فایل‌های تورنت نیاز به یک دانلود منیجر خاص دارید که توانایی اجرای فایل‌های تورنت را داشته باشد. یکی از معروف ترین آن ها uTorrent است.


uTorrent نرم‌افزار قدرتمند و بسیار کم حجم مدیریت دانلود بوده که از کلاینت‌های معروف بیت تورنت می‌باشد.


این ابزار بسیار ساده و در عین حال دارای ویژگی‌های فراوان می‌باشد که این امکان را برای شما فراهم می‌آورد تا فایل‌های به اشتراک گذاشته شده‌ای که از استاندارد تورنت استفاده می‌کنند را بدون دردسر دریافت نمایید.


µTorrent بگونه‌ای طراحی شده است که تا حد ممکن از پردازنده، فضا و حافظه، کم‌ترین میزان استفاده را نماید و همچنین تمامی عملکردهایی را که از این دسته کلاینت‌های پیشرفته انتظار می‌رود، ارائه دهد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد