راهنمای جامع انتخاب تبلت

این روزها که اقبال به خرید تبلت‌ها هر روز کم‌رنگ‌تر می‌شود، شرکت‌های مختلف در تلاش برای نجات این دسته از دستگاه‌های الکترونیک، ویژگی خاصی به آن‌ها اضافه می‌کنند که خرید آن برای مشتری ضرروی‌تر شود. اما با وجود انتخاب‌های بسیار زیاد از کجا باید فهمید کدام‌یک بهترین انتخاب برای ما است؟ چگونه متوجه شویم که یک تبلت گران‌قیمت و بالا رده نیاز داریم یا یک تبلت که بتواند کار‌های معمول و اصلی این دستگاه‌ها را انجام دهد؟برای رسیدن به جواب این سوال در ادامه، «قوانین سه‌گانه‌ خرید تبلت» را بازگو و مشخصات اصلی تبلت‌ها که در انتخاب موثر است، بیان می‌شود.
  
 
قوانین سه‌گانه‌ خرید تبلت
۱. شناخت نیاز‌ها: قبل از اینکه آماده برای جمع‌آوری پول و خرید یک تبلت خوب شوید، از شما یک سوال داریم؛ «برنامه‌ شما برای استفاده از تبلت چیست؟»
آیا می‌‌خواهید تبلت را جایگزین لپ‌تاپ یا سیستم دسک‌تاپ خود کنید یا صرفا به دنبال دستگاهی برای تماشای فیلم در مسافرت‌ها و وب‌گردی در وقت‌های آزاد خود می‌گردید؟ آیا نیاز دارید دائم به اینترنت متصل باشید؟ آیا افزایش ظرفیت حافظه‌ دستگاه برای شما مهم است؟ در هر صورت، نیاز شما از این دستگاه فاکتوری اساسی برای انتخاب و خرید است.
توصیه می‌کنیم تمام نیاز‌هایی که از تبلت خود دارید را یادداشت کنید و آن‌هایی که تنها از سر ضرورت و نیاز هستند، نگه دارید و باقی را خط بزنید تا به دیدی از نوع نیاز خود برای انتخاب تبلت برسید.
۲. قیمت: همیشه گران‌بودن تبلت به معنای داشتن بهترین کیفیت نیست. همچنین، تبلت‌های ارزان‌قیمت همیشه دستگاه‌هایی به درد نخور و غیرکارآمد نیستند. بنابراین تصور‌های خود را برای مدتی از قیمت یک دستگاه کنار بگذارید (چه گران و چه ارزان) و مطابق با کاربردی که آن تبلت عرضه می‌کند و همچنین قدرتی که از آن می‌خواهید، انتخاب‌ها را بررسی کنید.
در واقع قیمت‌گذاری تبلت‌ها هر کدام به دلایل خاصی انجام می‌شود. به‌عنوان مثال تبلتی برای رقابت با تبلت‌های ۷اینچی‌ به بازار می‌آید که در حال حاضر قیمتی بسیار مقرون به صرفه و پایین دارند؛ بنابراین شرکت سازنده مجبور است با قابلیت‌ و ویژگی‌های بسیار، تبلتی عرضه کند که قیمتی مناسب داشته و کاربر را از خرید خود راضی کند. از آن طرف آیپد پرو اپل به علت داشتن عملکردی فوق‌العاده، پشتیبانی عالی از اپلیکیشن‌ها و رابط کاربری ساده و سرراست با اکوسیستمی قدرتمند و مرتبط به یکدیگر، با قیمتی بسیار و امکانات سخت‌افزاری پایین‌تر از تبلت مثال قبل عرضه می‌شود.
سعی کنید فراتر از قیمت دستگاه فکر کنید و به این توجه داشته باشید که با پرداخت هزینه‌ خرید یک تبلت، قرار است چه در بخش سخت‌افزار و چه نرم‌افزار چه موارد و ویژگی‌هایی به‌دست آورید.
۳. شرکت تولیدکننده: یکی از معیار‌های اساسی در انتخاب بهترین تبلت، قطعا شرکت تولیدکننده است. برخی شرکت‌های سازنده‌ تبلت‌ها در طول چند سال اخیر خود را ثابت کرده‌اند و اکنون دستگاه‌های عالی به تولید می‌رسانند که علاوه بر ویژگی‌های خاص، از رابط کاربری منحصر به فردی نیز برخوردار هستند.
همان‌طور که می‌دانید تبلت‌های زیادی از شرکت‌های مختلف با پشتیبانی از سیستم‌عامل اندروید در بازار وجود دارند. به همین دلیل قبل از خرید یک تبلت اندرویدی بهتر است درباره‌ شرکت سازنده‌ تبلت مدنظر تحقیق کنید تا از پشتیبانی بلند مدت، کیفیت ساخت تبلت‌های تاکنون تولید شده و موارد بیشتر آگاهی کافی را پیدا کنید.

اندازه‌ تبلت‌ها
اندازه تبلت‌ها بسیار متغیر و متنوع است. تبلت‌هایی از اندازه ۷ تا ۱۳ اینچ در بازار داریم که هر کدام با سیستم‌عامل، طراحی، کیفیت نمایشگر و پردازنده‌های مختلف ساخته شده‌اند. بنابراین این نیاز حس می‌شود که هر کدام را در دسته‌های مختلف به شما معرفی کنیم تا زمان خرید کار راحت‌تری پیش رو داشته باشید.
اندازه ۷ تا ۸.۳ اینچ (کوچک): تبلت‌هایی با اندازه نمایشگر ۷ تا ۸.۳ اینچ معمولا ارزان‌تر و ضعیف‌تر از تبلت‌هایی با نمایشگر ۹ تا ۱۳ اینچ هستند. در عوض، این تبلت‌های کوچک از قابلیت حمل و نقل خوبی برخوردارند که در جیب‌ها و محفظه‌های کوچک نیز به خوبی خود را جای می‌دهند. از آنجایی که به راحتی می‌توان تبلت‌های ۷اینچی را در یک دست جای داد و به استفاده از آن‌ها مشغول شد، برای خواندن کتاب‌های الکترونیک یا مطالعه در زمان خواب نیز این تبلت‌ها گزینه‌های بهتری به حساب می‌آیند.
اندازه ۸.۹ تا ۱۰.۱ اینچ (متوسط): این گروه بسیاری از تبلت‌های موجود در بازار را به درون خود بلعیده است. می‌توان اندازه متوسط تبلت‌ها را در این رنج جستجو کرد. نمایشگر‌های بزرگ‌تر برای تماشای ویدئو‌ها انتخاب‌ بهتری به حساب می‌آیند و همچنین لذت بازی کردن در این نمایشگر‌های بزرگ نیز بیشتر
است.
تبلت‌های با اندازه متوسط معمولا پردازنده‌هایی سریع دارند و به دلیل داشتن نمایشگری بزرگ، تجربه‌ای از دستگاه‌های تبلت به شما عرضه می‌کنند که شاید نتوانید با اندازه نمایشگری برای مثال ۷اینچی آن را تجربه کنید.
به طور کلی می‌توان تبلت‌های کوچک را برای مطالعه کتاب‌های الکترونیک و تبلت‌های با اندازه متوسط را برای انجام بازی، وب‌گردی یا تماشای فیلم و سریال مناسب دانست.
اندازه بزرگ‌تر از ۱۰.۱ اینچ (بزرگ): تبلت‌ها در این دسته به تازگی خود را پیدا کرده‌اند و در حال حاضر تنها چند تبلت محدود در این گروه پیدا می‌شود. معمولا تبلت‌های هیبریدی که به ویندوز ۸.۱ یا ١٠ مجهز شده‌اند این گروه را به نام خود زده‌اند که نمونه‌ای از آن را می‌توان سرفیس پرو۴ دانست که در واقع تبلتی است که می‌تواند به عنوان لپ‌تاپ شما نیز مورد استفاده قرار گیرد.
اگر به استفاده از تبلت خود به عنوان یک دستگاه جایگزین لپ‌تاپ فکر می‌کنید، معمولا تبلت‌های هیبریدی این دسته می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. سرفیس پرو۴ را می‌توان سردسته دستگاهی دانست که رویای تبدیل شدن به لپ‌تاپ شما را در سر دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد