چگونه کارت حافظه اصلی را از نمونه تقلبی آن تشخیص دهیم؟

اگر بخواهیم نگاه  دقیق‌تری به کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی‌ها داشته باشیم، باید اعتراف کنیم که اختراعات بسیار دوست‌داشتنی و شگفت‌انگیزی هستند. با آن قد و قواره بند انگشتی‌شان قادرند مقدار زیادی اطلاعات را در خود ذخیره کنند و هر زمان که بخواهیم آن‌ها را خیلی راحت در اختیارمان قرار دهند.در مقابل اس‌دی کارت‌های تقلبی قرار دارند که نه تنها استفاده از آن‌ها جذابیت خاصی ندارد، بلکه می‌تواند برای دستگاهی که در آن قرار می‌گیرند خطرناک هم باشند. حتی می‌توانند باعث شوند که اطلاعات مهمتان هم بدون هیچ دلیلی پاک شوند. پس باید هنگام خرید و انتخاب یک اس‌دی کارت بسیار مراقب باشید. در این مطلب می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چطور می‌شود یک اس‌دی کارت اصل را از تقلبی تشخیص داد.
  
تفاوت عملکرد
زمانی که از یک اس‌دی کارت تقلبی استفاده می‌شود،  ممکن است در عملکرد دستگاه میزبان اختلال ایجاد شود. اختلالی که ممکن است کاربر را نگران کند. بیشتر اس‌دی کارت‌های تقلبی در رابطه با فضای ارائه شده هم راست نمی‌گویند.
مثلا ممکن است کارتی تهیه کنید که روی آن برچسب  ۶۴‌گیگابایتی خورده باشد و پس از استفاده متوجه شوید که به اندازه ٨‌گیگابایت حافظه دارد!
قسمت بد قضیه این است که دستگاه هم این کارت  را به شکل یک نوع ۶۴‌گیگابایتی می‌بیند و تلاش می‌کند که به همین ظرفیت روی آن اطلاعات بنویسد. اینجاست که ممکن است اطلاعات قبلی پاک و یا به طور کل خراب شوند.
ویژگی دیگر کارت‌های تقلبی که در تمام آن‌ها هم  مشترک است، سرعت پایین خواندن و نوشتن است. به قدری پایین که عملکرد دستگاه میزبان را نیز دچار اختلال می‌کند.
 در واقع بهتر است زمانی که شاهد چنین اختلالات  نابهنگامی در دستگاه خود بودید، حتما کارت حافظه را بررسی کنید.

ریخت و قیافه
کپی از نظر چینی‌ها، اصلا پدیده بدی محسوب  نمی‌شود. هر چه کپی حرفه‌ای‌تر باشد، اصلا بهتر هم است! اما هر چقدر هم که ماهر باشند و در امر کپی حرفه‌ای عمل کنند، بالاخره یک جاهایی اشتباه می‌کنند. زمانی که یک کارت حافظه تهیه می‌کنید، حتما به نوشته‌ها و برچسب روی آن توجه کافی داشته باشید. هر‌گونه خدشه، توازن‌نداشتن، بالا و پایین بودن یا نبود تطابق بانوشته‌های درج شده روی نوع اصلی می‌تواند نشان از این باشد که کارت پیش رویتان اصل نیست.

چگونه از خریدن کارت‌های تقلبی اجتناب کنیم؟
به حس درونی‌تان اعتماد کنید و تا آنجایی که ممکن  است، کارت حافظه یا به‌طور کل لوازم جانبی دستگاه را از نمایندگی‌های معتبر بخرید. هر چند در کشورمان خرید از نمایندگی برابر است با متحمل شدن هزینه بیشتر. هزینه‌ای که به قدری زیاد است که کاربران را مجبور می‌کند روی به فروشندگان دیگر بیاورند. اگر تصمیم گرفتید که از نمایندگی خرید نکنید، حتما قیمت نمایندگی را بپرسید و با قیمتی که دیگر فروشگاه‌ها به شما اعلام می‌کنند مقایسه کنید. اگر قیمت‌های سایر فروشندگان به طور قابل توجهی پایین‌تر بود، یک جای کار می‌لنگد!
 
چگونه میکرو اس‌دی کارت خود  را چک کنیم؟
اگر دستگاه‌ شما اندرویدی است، به فروشگاه گوگل  بروید و نرم‌افزار SD Insight را دانلود کنید. این برنامه اطلاعات لازم در رابطه با کارت حافظه را در اختیارتان قرار می‌دهد. اطلاعاتی از قبیل سازنده و.... این در حالی است که انواع تقلبی هیچ سازنده‌ای ندارند.
راه دیگر این است که کارت حافظه خود را تا آنجایی که  می‌شود پر کنید. زمانی که حافظه رو به پایان است، اطلاعات ذخیره شده روی آن را بررسی کنید و ببینید که آیا به راحتی دردسترس هستند یا خیر.
به خاطر داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان  است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد