چگونه مصرف باتری گوشی را مدیریت کنیم؟

مصرف باتری، یکی از موضوعاتی است که برای دارندگان تبلت یا تلفن‌های هوشمند همیشه دغده‌برانگیز بوده است و یک نگرانی به شمار می‌آید؛ اما بهتر است ابتدا بدانیم چه عواملی باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود تا بهینه‌ترین مصرف را داشته باشیم.نخستین عامل به صفحه نمایش بازمی‌گردد، جایی‌که بیشترین استفاده از باتری را دارد. پس مناسب است که شدت نور صفحه را تنظیم ‌و به میزان کافی آن را کم کنید تا باتری‌ بیشتر دوام بیاورد. دومین عامل، آنتن گوشی است. این بخش نیز مصرف زیادی دارد و در گوشی‌های دوسیم‌کارت بیشتر نمود می‌یابد؛ همچنین مکالمه نیز توان زیادی از باتری را به خود اختصاص می‌دهد. عامل بعدی به پردازش‌های دستگاه ارتباط دارد؛ یعنی هرچه شما استفاده بیشتری از دستگاه داشته باشید و حجم پردازش بالاتر برود، مصرف باتری نیز بیشتر می‌شود. عوامل دیگری نیز وجود دارد که مجال پرداختن به همه آن‌ها نیست؛ اما می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که برای مدیریت باتری دستگاه چه باید کرد؟باید گفت اگر به عوامل مصرف آگاهی داشته باشید و آن‌ها را به صورت دستی مدیریت کنید، بسیار مناسب‌تر است؛ اما اگر حوصله این کار را ندارید، بهتر است این موضوع را به یک نرم‌افزار واسط و بهینه‌ساز باتری واگذار کنید. نرم‌افزارهایی که به مدیریت مصرف باتری کمک می‌کند. امروز تعدادی از این نرم‌افزارها را به شما معرفی می‌کنیم که با توجه به نوع سیستم عامل، می‌توانید یکی از آن‌ها را نصب کنید. برای نصب کافی است QR کد را با گوشی اسکن کنید.
  

﷯ مانیتور باتری

Pro+ HD Battery برنامه‌ای است که بیش از ۱۴ میلیون‌بار دانلود شده و طرفداران بسیاری دارد. از طریق این اپ کاربردی می‌توانید خیلی راحت و در ‌ محیطی کاربری ساده و جالب، مانیتورینگی دقیق از میزان باقی‌مانده باتری دستگاه داشته باشید. این برنامه برای کنترل میزان باتری در مواقع خاص، استفاده زیادی دارد، حتی می‌توانید آلارم یا هشداری برای زمانی که شارژ باتری کامل شد تنظیم کنید تا شما را با خبر کند. میزان باتری را در موارد زیر می‌توانید مشاهده کنید: گوش دادن به موزیک، تماشای ویدیو، صحبت‌کردن با تلفن، گردش و جستجو در اینترنت، حالت استندبای، بازی‌های دو بُعدی و سه بُعدی، حالت کتاب خواندن، استفاده از نقشه‌های جی‌پی‌اس، چت‌کردن ویدئویی، عکس‌برداری و فیلم‌برداری. این برنامه برای سیستم عامل آی‌اواس است.

﷯ فقط یک اشاره

راهکار مدیریتی برای مصرف باتری در هر برنامه متفاوت است. Battery Touch One Saver که از نامش پیداست، با یک اشاره همه کارها را انجام می‌دهد. وقتی باتری دستگاه شما کم است، می‌توانید دکمه ذخیره باتری را فشار دهید تا تغییراتی در گوشی ایجاد شود و باتری شما را برای مدت استفاده بیشتری ذخیره کند. در این صورت وای‌فا‌، بلوتوث، جی‌پی‌اس، نور پس‌زمینه نمایشگر، ویبره و هماهنگ‌سازی خودکار خاموش می‌شود. شما همچنین می‌توانید در تنظیمات برنامه، مشخص کنید که کدام سرویس‌ها غیرفعال باشند. ویجت برنامه نیز اطلاعاتی از میزان مصرف باتری به شما می‌دهد. این نرم‌افزار برای دستگاه‌های با سیستم‌عامل اندروید منتشر شده است.

﷯ اینسایدر

برای ویندوزی‌ها نیز نرم‌افزارهای زیادی در زمینه مدیریت باتری ارائه شده‌اند که در این بخش به یکی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. اشاره این نکته لازم است که با ارائه شدن آپدیت ویندوز فون۸.۱، از این پس تمامی دارندگان ویندوزفون می‌توانند در قسمت اکشن‌سنتر، درصد باتری خود را در هر محیطی از گوشی خود مشاهده کنند. نرم‌افزار اینسایدر، باتری دستگاه شما را بهینه می‌کند و نرم‌افزارهایی که در حال استفاده نیست، اما مصرف باتری زیادی را دارد، می‌بندد. همچنین مدیریت نور صفحه نمایش و دیگر منابع را کنترل می‌کند. این نرم‌افزار در کنار ارائه میزان درصد باتری شما، اطلاعات بسیار جامعی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. از جمله‌ ساعت جهانی، امکان آنالیز تخصصی مصرف باتری گوشی، رسم نمودارهای ویژه درباره مصرف ساعتی، روزانه و هفتگی گوشی، امکان دسترسی به لینک‌های ارتباطی نظیر بلوتوث، وایرلس، آنتن اپراتور و...

﷯ مدیریت فعالیت‌ها

مدیریت بر نرم‌افزارهای درحال اجرا یکی از عوامل مهم در بهینه‌سازی مصرف باتری به شمار می‌آید؛ از این‌رو برخی‌ نرم‌افزارها مانند Booster Battery از این تکنیک استفاده می‌کنند. با استفاده از این برنامه می‌توانید مصرف شارژ بخش‌های مختلف آیفون را ببینید و با مدیریت برنامه‌ها و تسک‌های اجرایی، عمر باتری دستگاه را افزایش دهید. برخی ‌ویژگی‌های درخورتوجه این نرم‌افزار از این قرار است: مدیریت مصرف باتری در ارتباطات اینترنتی، برنامه‌ها و بازی‌ها و نیز رابط کاربری زیبا؛ همچنین این نرم‌افزار برای دستگاه‌های جدید محصول اپل بهینه‌سازی شده است. این نرم‌افزار برای سیستم عامل آی‌اواس منتشر شده است.

﷯ باتری هوشمند

نرم‌افزارBattery ٢.٦ باتری گوشی آیفون شما را به‌صورت جادویی و شگفت‌انگیزی تقویت می‌کند. به‌وسیله مدیریت صحیح بر روی تمام قسمت‌های گوشی، از جمله صفحه نمایش، دوربین، وایرلس، بلوتوث، نورها، اسکرین‌ها و... مصرف باتری شما کاهش چشمگیری پیدا می‌کند. این تنها نرم‌افزاری است که شرکت اپل، نصب آن را توصیه کرده است و بر روی تمام گوشی‌های آی‌فون و آی‌پاد تست شده است. با نصب این نرم‌افزار می‌توانید مصرف کمتر گوشی آیفون خود را تضمین کرده و ‌ زمان بیشتری را از گوشی استفاده کنید.همچنین با این نرم‌افزار می‌توانید مشاهده کنید که چقدر قادر به استفاده از قسمت‌های مختلف گوشی‌همراه خود، مثل اینترنت، صحبت‌کردن، بازی، گوش‌دادن به موسیقی و... هستید. تعیین خودکار نوع استفاده و میزان زمان باقی‌مانده‌ از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این نرم‌افزار است.

﷯ کاشی انرژی

شما در سیستم‌عامل ویندوزفون می‌توانید برنامه‌هایی که در پس‌زمینه، اجازه فعالیت دارند را از داخل تنظیمات و قسمت task background از برگه applocation خاموش کنید تا از حافظه جانبی و نهایتا باتری استفاده کمتری شود؛اما برای مدیریت بهتر باتری چه کنیم؟ برنامه Battery کاربردی‌ترین برنامه استور برای مدیریت و نمایش تخصصی باتری است. این برنامه، بهترین راه برای مشاهده میزان شارژ باقی‌مانده، نمودار مصرفی و دیگر موارد مدیریت باتری است. از ویژگی‌های این برنامه می‌توان به‌ کاشی زنده در سه اندازه مختلف، وضعیت دقیق باتری بر روی صفحه قفل، مقدار مصرفی باتری و نمودار آن، آمار دقیق استفاده از باتری، مقدار زمان گذشته از آخرین شارژ، زمان باقی‌مانده تا شارژ کامل و ذخیره نمودار به‌صورت عکس اشاره کرد.

﷯ دکتر باتری

نرم افزار Doctor Battery که واقعا می‌توان آن را بهترین دکتر برای باتری و مشکلات مصرفزبالای باتری گوشی‌های اندروید دانست در واقع بهترین نرم‌افزار مدیریت باتری برای این گوشی‌هاست. این نرم‌افزار با راهکارهای خاصی مشکلات مصرفزیاد باتری گوشی اندرویدی شما را رفع کرده و باعث عمر بیشتر باتریتان خواهد شد. بد نیست بدانید Doctor Battery در مدت‌کوتاهی ١٥٠ میلیون‌بار دانلود از گوگل‌پلی به همراه امتیاز ٤.٥ از ٥ را نصیب خود کرده است. از امکانات این نرم‌افزار قدرتمند می‌توان به‌ بستن و Kill کردن تسک‌ها با Killer Task فقط با یک اشاره، زمان دقیق تا شارژ شدن باتری، روش ذخیره انرژی با قابلیت زمان‌بندی برای کار، کلاس، خواب و... سیستم شارژ سه‌مرحله‌ای منحصربه‌فرد و نشانگر دمای باتری اشاره کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد