میانبری برای آماده باش در اکس‌پی

یکی از قابلیت‌های موجود در ویندوز اکس‌پی، Standby یا همان حالت آماده باش است که وقتی شما برای مدتی معین با رایانه هیچ کاری نکنید، سیستم‌عامل به حالت نیمه‌خاموش درمی‌آید و با حرکت ماوس یا فشار یکی از کلیدهای صفحه کلید، رایانه مجددا روشن می‌شود.

فعال‌کردن این قابلیت به چند روش امکان پذیر است: یکی این که طبق روال معمول برای مدت معینی با رایانه هیچ کاری نکنید و روش دیگر که بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند، فشار دادن کلید Standby از روی صفحه کلید در صفحه کلیدهایی است که از این دکمه پشتیبانی می‌کنند. همچنین با انتخاب گزینه Turn Off نیز می‌توانید حالت آماده باش را فعال کنید. اگر شما هم دوست دارید به جمع آماده‌باش‌ها بپیوندید و قصد دارید کلید میانبری را برای انجام این کار ایجاد کنید، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1ـ در فضایی خالی روی دسکتاپ کلیک راست کنید و پس از انتخاب گزینه New، گزینه Shortcut را انتخاب کنید.

2ـ در کادر موجود در پنجره جدید عبارت زیر را وارد کنید: SetSuspendState ،Rundll32.exe ،PowrProf.dll

3ـ روی گزینه Next کلیک کرده و یک نام برای میانبر خود در نظر بگیرید (به عنوان مثال می‌توانید عبارت Standby Mode را وارد کنید.)

4ـ با کلیک روی گزینه Finish، یک میانبر برای شما ایجاد می‌شود که با 2 بارکلیک روی آن، حالت آماده‌باش در رایانه شما فعال می‌شود.

توجه: چنانچه با 2 بار کلیک روی این میانبر، رایانه به حالت hibernate درآمد، می‌باید به کنترل پانل مراجعه و از بخش Power Options، تب Hibernate را انتخاب کنید و چک‌مارک کنار عبارت Enable Hibernation را غیرفعال‌ کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد