مخفی سازی فایل ها در ویندوز بدون نرم افزار

بعضی مواقع کاربر نیاز دارد یکسری فایل شخصی خود را روی سیستم، مخفی کند تا نه تنها از دید کاربران دیگر در امان بماند بلکه امنیت آن نیز بیشتر حفظ شود، برای این کار نرم افزارهای مختلف و البته قدرتمندی وجود دارد ،ما شما را با ترفندی جالب در ویندوز آشنا می کنیم که این امکان را می دهد تا بدون استفاده از برنامه خاصی، فایل های خود را مخفی کنید به طوری که دیگر حتی فایل مورد نظر در Search ویندوز نیز نمایان نشود.برای این کار ابتدا در My Computer و از منوی Tools روی Folder option کلیک کنید.

  

سپس در پنجره باز شده به زبانه View بروید. در فهرستی که مشاهده می کنید، در صورتی که تیک Hide extensions for known file types زده شده بود، آن را بردارید و سپس روی OK کلیک کنید. با این کار، قابلیت دیدن پسوند فایل ها را در ویندوز فعال کردید.اکنون فایل مورد نظر را که می خواهید مخفی سازید ، انتخاب و روی آن راست کلیک کنید و سپس گزینه Rename را بزنید.


حال پسوند فایل را پاک کنید و آن را به عنوان مثال به TXT تبدیل کنید، خواهید دید که فایل دیگر فرمت قبلی خود را ندارد و به صورت TXT درآمده است. به عنوان مثال می خواهیم فایل khorasan.jpg را مخفی کنیم؛ باید روی Rename کلیک و سپس پسوند آن یعنی jpg را پاک کنیم. بعد از این کار به جای jpg که پاک کردیم، txt را تایپ می کنیم و Enter را می زنیم. اکنون فایل شما دیگر قابل جست وجو و نمایش توسط کاربران دیگر نخواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد