ایجاد رمز یدکی در ویندوز 8

یکی از مشکلات کاربران حواس پرت فراموش کردن رمزهای عبور است، حال اگر این رمز، رمز ورود به ویندوز باشد که دیگر کار مشکل می شود. اما جالب است بدانید که می توانید در ویندوز 8 علاوه بر رمز عبوری که برای ورود به ویندوز تعریف می کنید، رمزهای یدکی نیز تعریف کنید تا در صورت فراموش کردن رمز اصلی، با کلید یدکی وارد شوید. ما در این ترفند شما را با چگونگی ایجاد رمزهای یدکی برای ورود به ویندوز 8 آشنا می کنیم.
  

ابتدا نوار Charms را فعال و گزینه Settings را انتخاب کنید؛ حال روی گزینه More PC settings کلیک و سپس از ستون جدید، در سمت چپ صفحه، روی Users کلیک کنید. در سمت راست بخش Users، سه گزینه برای انتخاب به نمایش درمی آید؛ گزینه اول برای ایجاد رمز عبور معمولی هنگام ورود به ویندوز است، گزینه دوم برای استفاده از رمز عبور تصویری و گزینه سوم نیز جهت فعال سازی پین کد برای ورود به ویندوز است. در این مرحله برای ایجاد رمز عبور تصویری، باید پس از کلیک روی گزینه دوم یعنی create a picture password ابتدا رمزعبور فعلی ویندوز را وارد و پس از تایید آن توسط سیستم در صفحه جدید روی Choose picture کلیک کنید. پس از فراخوانی تصویر مورد نظر  باید مسیر3 حرکت را روی تصویر مشخص کنید. مسیرهای شما می تواند خط مستقیم، دایره یا حتی فشار روی بخشی از تصویر باشد. در ادامه برای تایید رمز تصویری یک بار دیگر همان مسیرها را رسم کنید؛ در صورتی که این کار را به  درستی انجام دهید، رمزجدید تایید و پیغامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انجام آن نمایش داده خواهد شد.


ایجاد پین کد برای عبور به ویندوز نیز با استفاده از گزینه سوم یعنی Create a PIN امکان پذیر است. با کلیک روی این گزینه پنجره ای باز می شود که در آن2 کادر برای وارد کردن پین کد وجود دارد. در هر2 کادر پین کد موردنظرتان را به صورت یک عدد4 رقمی وارد و با انتخاب گزینه Finish آن را ثبت کنید. از این پس هرگاه رمز عبور ورود به سیستم عامل را فراموش کردید، می توانید از رمزهای یدکی برای ورود به آن استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد