راهنمای خرید هارد اکسترنال

هارد اکسترنال

‌– External Hard یک دیسک سخت خارجی است که به عنوان یک گزینه پشتیبان مناسب برای اطلاعات محسوب می‌شود و قابلیت حمل نیز دارد.

از این پس دیگر محدود به این چند گیگابایت که در کامپیوتر شما قرار داده شده نیستید و می‌توانید تا مقیاس چندین ترا‌بایت (terabytes) اطلاعات، فیلم، موزیک و فایل‌های مربوط به کارتان را ذخیره کنید. اگر قبلا تجربه خرید این هارد‌ها را نداشته‌اید یا تخصص زیادی در مورد قطعات کامپیوتر ندارید چند نکته ساده در این مطلب می‌تواند به شما کمک کند تا راحت‌تر و مطمئن‌تر انتخاب کنید.

انتخاب برند مناسب
اگر یک هارد برند خوب با ظرفیت ١٠٠‌گیگا‌بایت به قیمت ١٠٠‌دلار باشد و همان هارد در یک برند دیگر ٨٠‌دلار فکر می‌کنید علتش چیست؟ شرکت تولید‌کننده شما را دوست دارد؟ شرکت تولید‌کننده می‌خواهد سود کمتری ببرد!؟ نه به این دلیل است که مطمئنا قطعات سازنده ارزان‌تر بوده‌اند و حتما کیفیت پایین‌تری دارند.جنبه دیگر خرید یک برند معروف گارانتی‌ای است که شرکت ارائه می‌کند و اگر روزی مشکلی با کالای خریداری شده داشته باشید، ممکن است از برند ناشناس X حتی شماره تلفن یا Email هم پیدا نکنید. بنابراین صرفه‌جویی در این مورد ارزش از‌دست‌دادن اطلاعات‌تان را ندارد.

اتصال به کامپیوتر
وقتی در مورد خرید یک هارد اکسترنال صحبت می‌کنیم باید در مورد نحوه مطابقت اتصال‌های آن‌ها با کامپیوتر خودتان دقت کنید. عمده کامپیوترهای امروزی اتصال USB را پشتیبانی می‌کنند.باید ببینید کامپیوتر شما کدام نسخه از USB را داراست. اتصال های USB کلا سه نوع USB١.٠– USB٢.٠و USB٣.٠ هستند. حداقل نسخه USB برای اینکه بتوانید از هارد اکسترنالتان استفاده کنید USB٢.٠ است. اگر کامپیوتر شما پورت USB نداشته باشد می‌توانید یک کارت مبدل تهیه کرده و روی Main Board کامپیوتر خود نصب کنید.

سرعت
هرچه سرعت هارد اکسترنال شما بیشتر باشد، سرعت انتقال اطلاعات نیز بیشتر خواهد شد. به زبان ساده نکاتی را که باید به آن‌ها توجه کنید برایتان عنوان می‌کنیم، با درنظرگرفتن این موارد کلیدی می‌توانید میزان سرعت یک هارد را تشخیص دهید و انتخابی مناسب داشته باشید.Seek Time بهتر است ١٠‌میلی ثانیه یا کمتر باشد. (هرچه کمتر بهتر)Buffer Size حداقل ۴MB مگابایت هرچه بیشتر باشد بهتر است.RPM تعداد دور در دقیقه که مسلما هرچه بیشتر باشد بهتر است. برای اکثر هارد ها ۵۴٠٠Rpm می‌باشد اما ٧۴٠٠Rpm خیلی بهتر است.با در نظر گرفتن این سه نکته به راحتی می‌توانید انتخاب کنید. ممکن است این نکات روی جعبه هارد نوشته شده باشد، اما اگر هم نوشته نشده بود می‌توانید در مورد مشخصات آن در Google جستجو کنید.

حجم ذخیره‌سازی
آسان‌ترین قسمت خرید هارداکسترنال توجه به حجم ذخیره‌سازی است. با توجه به نیاز کنونی خود و یک تخمین از آینده احتمالی در مورد حجم اطلاعات‌تان و همچنین بودجه خود انتخاب کنید. معمولا ۵٠درصد بیشتر از آنچه را که در حال حاضر مورد نیاز است، در آینده دورتر احتیاج خواهید داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد