مشکل کمبود حافظه گوشی‌های اندرویدی را حل کنید

حافظه داخلی تبلت‌ها و گوشی‌ها با دانلود اپلیکیشن‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و داده‌های آفلاین کش ممکن است به زودی پر شود. باما همراه باشید تا به بررسی راهکارهایی برای رفع این مشکل بپردازیم.
  

از ابزار مدیریت حافظه پیش‌فرض اندروید استفاده کنید: نسخه‌های جدید اندروید در منوی تنظیمات خود بخشی با نام حافظه دارند که به شما نشان می‌دهد چه نوع فایل‌هایی چقدر از حافظه‌ گوشی شما را درگیر کرده‌اند. برای یافتن این قسمت به بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود بروید و به بخش Storage مراجعه کنید. در این قسمت انواع داده‌ها مانند داده‌های دانلود شده، عکس‌ها، فایل‌های رسانه‌ای و کش را به همراه فضای اشغال شده توسط آن‌ها می توانید ببینید.روی هر بخش می‌توانید کلیک کنید و هر چیزی را که فضای زیادی اشغال کرده است و نیاز ندارید پاک کنید.


برای مثال روی Apps کلیک کنید و اپلیکیشن‌هایی راکه فضای زیادی اشغال می‌کنند ،پاک کنید.توجه به این نکته ضروری است که علاوه بر خود اپلیکیشن، داده‌ها و کش آن نیز می‌تواند فضای بسیاری را اشغال کند. تمامی اپلیکیشن‌هایی که برای استفاده‌ آفلاین داده جمع‌آوری می کنند، باعث اشغال فضای بیشتر خواهند شد. پاک کردن داده‌های غیرضروری کش می‌تواند کمک شایانی به مدیریت حافظه‌ داخلی گوشی و تبلت شما کند.


پوشه‌ها و فایل‌هایی که بیشترین ظرفیت را اشغال می‌کنند، بررسی کنید: ابزار پیش‌فرض اندروید برای بررسی فضای اشغال شده توسط انواع مختلف داده مناسب است؛ اما حجم اشغال شده توسط هر فایل یا فولدر را به نمایش نمی‌گذارد.به گزارش zoomit برای این کار به نصب اپلیکیشن‌هایی مانند Disk Usage نیاز خواهید داشت.توجه داشته باشید که تنها داده‌های غیرضروری را پاک کنید و در صورت امکان داده‌ها را به صورت آنلاین آپلود کنید وهنگام نیاز به دانلود آن‌ها بپردازید.


در صورت امکان از حافظه‌ میکرو اس‌دی استفاده کنید: با وجود کم و کمتر شدن گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی که از حافظه‌های میکرو اس‌دی استفاده می‌کنند، این گجت‌ها همچنان بخش عمده‌ دنیای اندروید را تشکیل می‌دهند. اگر گجت شما از این نوع حافظه‌ها پشتیبانی می‌کند، استفاده از آن‌ها می‌تواند راهکار بسیار مناسبی باشد.پس از خرید حافظه میکرو ‌اس‌دی و نصب آن روی دستگاه اندرویدی خود می‌توانید با استفاده از رایانه یا یک برنامه‌ مدیریت فایل روی دستگاه، داده‌ها را به آن منتقل کنید. توجه داشته باشید که دربیشتر گوشی‌ها نمی‌توانید اپلیکیشن‌ها را روی حافظه خارجی نصب و اجرا کنید.


اپلیکیشن‌ها را به حافظه‌ اس‌دی منتقل کنید: برخی گوشی‌های اندرویدی این اجازه را به شما می‌دهند تا اپلیکیشن‌ها را روی حافظه خارجی نصب کنید. البته گوگل پس از معرفی اندروید 4.4 کیت‌کت به دلایل امنیتی و برای بهبود پایداری سیستم‌عامل، پشتیبانی از این قابلیت را متوقف کرد.اما برخی گوشی‌های سامسونگ و هواوی حتی بعد از اندروید 4.4 نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. پس بهتر است این مورد را روی گوشی خود امتحان و در صورت امکان محل نصب اپلیکیشن‌ها را روی حافظه اس‌دی تنظیم کنید.اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، به بخش Apps در منوی تنظیمات بروید و روی App Manager یا مورد مشابه کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید گزینه‌ Move To SD Card را ببینید. با کلیک و اجرای این گزینه می‌توانید اپلیکیشن مربوطه را به حافظه‌ اس‌دی منتقل کنید.


عکس های خود را آپلود کنید: عکس‌ها به ویژه در گوشی‌های هوشمند مدرن فضای بسیاری اشغال می‌کنند. یک راه برای رهایی از آن‌ها آپلود تصاویر روی فضاهای ذخیره‌سازی مجازی است. سرویس Google+ Photos به صورت پیش‌فرض با اپلیکیشن Photos در گوشی شما یکپارچه می شود وفضای نامحدودی برای ذخیره سازی عکس‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.همچنین می‌توانید گوشی خود را به رایانه متصل و عکس‌ها را به حافظه‌ آن منتقل کنید و یا از آن‌ها بک‌آپ بگیرید. به یاد داشته باشید که اغلب فایل‌های رسانه‌ای بالاترین فضا را روی حافظه به خود اختصاص می‌دهند.

نظرات 1 + ارسال نظر
امید جمعه 6 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.end-it.blogsky.com

سلام عالیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد