پشتیبان گیری از اطلاعات ویندوز 8

گرفتن نسخه پشتیبان از اطلاعات و داده های یک سیستم رایانه ای، ضروری ترین کاری است که یک کاربر باید انجام دهد. در این مطلب، با یکی از قابلیت های ویندوز 8 آشنا می شوید که به وسیله آن می توانید به طور خودکار و دوره ای از فایل های سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.برای این کار ابتدا صفحه استارت ویندوز را باز و در کادر جست وجوی آن عبارت file history را وارد و سپس روی گزینه ای با همین نام کلیک کنید. حال صفحه ای جدید باز می شود. اگر قصد دارید فایل پشتیبان روی شبکه محلی ذخیره شود از ستون سمت راست، روی گزینه Select Drive کلیک کنید؛ سپس از صفحه باز شده Add Network Location را انتخاب کنیدو از کادر باز شده پوشه شبکه خود را برگزینید. در ادامه، اگر می خواهید که بازه زمانی راکه به طور خودکار نسخه پشتیبان تهیه می شود ، تنظیم کنید، گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید. در صفحه ای که باز می شود، گزینه های زیر وجود دارد:

Save Copies of Files : با این گزینه می توانید مدت زمانی را که قصد دارید نسخه پشتیبان از فایل های شما تهیه شود، مشخص کنید.


Size of Offline Cache : می توانید میزان فضای ذخیره سازی نسخه پشتیبان را مشخص کنید.


Keep Saved Versions : با این گزینه هم می توانید مشخص کنید فایل پشتیبان تا چه مدت باقی بماند.


بعد از انجام تنظیمات، روی گزینه Save Changes کلیک کنید. در آخر برای باز گرداندن نسخه های پشتیبان گزینه Restore Personal Files را انتخاب کنیدو سپس روی پوشه ای که فایل های شما در آن قرار دارد، 2بار کلیک و فایل های مورد نظرتان را انتخاب و سپس روی گزینه Restore to Orginal Location کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد