برای ایجاد رمز روی اسناد ذخیره شده آفیس میتوانید از ویژگیهای تعبیه شده در این نرمافزار استفاده نمایید.
برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:
1- در برنامه Word یا PowerPoint از منوی File گزینه Save as را انتخاب کنید.
2- در پنجره باز شده گزینه Tools و سپس General Option را انتخاب کنید.
3- در دو جدول Password to Open و Password to Modify شما باید دو رمز متفاوت برای آن وارد کنید. پس از وارد کردن و زدن Ok بار دیگر باید این عمل را تکرار کنید.
پس از ذخیره کردن برنامه و خروج از آن، از این پس برای ورود از شما رمز عبور میخواهد و تا وارد نکردن رمز صحیح برنامه اجرا نمیشود.