X
تبلیغات
رایتل

اگر یک فایل اکسل بزرگ با تعداد زیادی خانه (سلول) داشته باشید و در نهایت بخواهید سطر و ستون هایی را که خالی یا Blank هستند پاک کنید، ابتدایی ترین کار این است که روی آن ها جداگانه کلیک راست و با انتخاب گزینه Delete، آن ها را حذف کنید اما اگر به دنبال راهی سریع تر هستید ما را در این ترفند که مخصوص اکسل 2013 است، همراهی کنید.
 

 

نکته: ما نحوه حذف سطرهای خالی را شرح می دهیم ولی فرآیند حذف ستون‌ ها نیز مانند سطرهاست.


ابتدا محدوده‌ای از Spreadsheet را که می خواهید سطرهای خالی آن پاک شود، انتخاب کنید. مطمئن شوید که سطر بالای اولین سطر خالی و سطر پایین آخرین سطر خالی را نیز انتخاب کرده اید. حال روی گزینه Find & Select در قسمت Editing از تب Home کلیک و گزینه Go To Special … را از منوی آن انتخاب کنید. در پنجره Go To Special گزینه Blank را انتخاب و روی OK کلیک کنید. حال خواهید دید که در محدوده انتخابی در Sheet تمامی سلول هایی که خالی است از حالت انتخاب خارج شده اند و تنها سلول‌های خالی در حالت Select هستند. در بخش Cell در تب Home روی گزینه Delete کلیک و از منوی باز شده گزینه Delete Sheet Rows را انتخاب کنید تا تمامی سطرهای خالی حذف شود و سطرهای دارای مقدار پشت سر هم قرار بگیرند. همچنین می توانید به همین صورت ستون های خالی را حذف کنید، تنها طی مراحل بالا بعد از Delete روی گزینه Delete Sheet Columns کلیک کنید.

برچسب‌ها: اکسل، حذف سطر
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد