7 نکته طلایی برای پیشگیری از هک شدن مودم

برای جلوگیری از هک شدن و نفوذ مجرمان اینترنتی به سیستم اتصال به اینترنت وای فای یا همان بی سیم، راهکارهایی وجود دارد که رعایت آن ها می تواند بسیار مفید باشد و سیستم شما را از خطر هک شدن نجات دهد. با ما همراه شوید تا مروری داشته باشیم بر چند نکته امنیتی:
  

1- به پیشنهاد مایکروسافت بهترین نوع رمزگذاری روی مودم شبکه بی سیم، پروتکل های امنیتی WPA-PSK و WPA2-PSK است. این نوع پروتکل ها، رمز عبور شما را هر میلی ثانیه رمزگذاری و درصد هک آن را به 64 سال آینده موکول می کنند!


2- در صورت استفاده از حالت PPPOE روی مودم، قابلیت MAC Filter را روی مودم فعال کنید.


3- اگر از بیش از یک رایانه برای اتصال به اینترنت استفاده نمی کنید، مودم خود را روی حالت Bridge تنظیم کنید.


4- در زمان هایی که از خانه یا محل کار به مدت طولانی خارج می شوید، مودم خود را خاموش کنید.


5- می توانید با مراجعه به سایت سازنده مودم، آخرین نسخه Firmware مودم را نصب کنید تا تنظیمات نرم افزاری مودم شما همواره به روز باشد.


6- برخی برنامه ها مانند Wireless Network Watcher می توانند برای مشاهده اتصالات دستگاه های بی سیم به مودم شما پیغام هشدار دهند. در صورت مشاهده اتصالات ناشناخته آن ها را قطع کنید و یا هرچه سریع تر رمز عبور مودم خود را تغییر دهید.


7- اگر رایانه شما نزدیک مودم است و می توانید از سیم برای اتصال به آن استفاده کنید، با اتصال سیم به مودم می توانید تنظیمات مربوط به اتصال بی سیم را در مودم غیرفعال کنید و امنیت شبکه را بالاتر ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد