ترفندهایی برای تایپ سریع‌تر در گوشی‌های لمسی

امروزه بیشتر پیغام‌ها و احوال پرسی‌های‌ روزانه از طریق پیامک‌ها و اپلیکیشن‌های‌ ارتباطی رد و بدل می‌شود و هرچه کاربر در تایپ حرفه‌ای‌ تر باشد، سرعتش در مکالمه بالاتر می‌رود. اما با وجود گوشی‌های‌ هوشمند که بیشترلمسی هستند، کاربر باید بتواند روی صفحات لمسی، سریع تایپ کند بدون این که با لمس اشتباه بخشی از صفحه در متن خود غلط داشته باشد. با ما همراه شوید تا شما را با 4 ترفند ساده که باعث می‌شود سرعت تایپتان در سیستم‌های‌ لمسی بالا رود، آشنا کنیم.

  

روش اول: نحوه در دست گرفتن گوشی

نام دیگر این روش «2 شست» است، یعنی اگر گوشی را با 2 دست خود بگیرید و از 2 انگشت شست برای تایپ استفاده کنید، سرعت تان در تایپ افزایش پیدا می‌کند. البته بیشتر کاربران تمایل و یا شاید عادت دارند که با یک انگشت (انگشت اشاره) تایپ کنند. قابل ذکر است که نوع در دست گرفتن گوشی در انتخاب یکی از این 2 حالت برای تایپ سریع نیز موثر است یعنی اگر گوشی را در حالت عمودی بگیرید استفاده از 2 انگشت سخت تر است در حالی که در حالت افقی نیز استفاده از انگشت اشاره کارآیی تان را پایین می‌آورد.


روش دوم: استفاده از قابلیت تصحیح کننده گوشی

بیشتر گوشی‌های جدید، این ویژگی را در خود دارند که به کاربر امکان تصحیح تایپ و ارائه پیشنهاد کلمات مرتبط به متن را می‌دهند. اگر به فعال بودن ویژگی تصحیح خودکار کلمات یا «Autocorrect» عادت کنید، پس از مدتی سرعت تایپ شما افزایش چشمگیری می‌یابد. البته در ابتدا، کار با این ویژگی در گوشی ممکن است سخت و آزار دهنده باشد، اما در دراز مدت سرعت تایپ شما را افزایش می‌دهد.


روش سوم:با کشیدن انگشت تایپ کنید

در حال حاضر برنامه‌های‌ مختلفی برای صفحه کلید صفحات لمسی وجود دارد که به کاربر امکان می‌دهد با کشیدن انگشت خود روی صفحه، متن مورد نظرش را تایپ کند؛ در این حالت انگشت را از حرف اول کلمه‌ای‌ که می‌خواهید تایپ کنید، روی صفحه کلیدمی گذارید و تا حرف آخر‌‌ رها نمی‌کنید.به عنوان مثال برای کلمه «سلام» انگشت را روی «س» می‌گذارید و می‌کشید تا به «ل» برسید و باز می‌کشید تا به «الف» برسید و دوباره می‌کشید تا به «م» برسید و بعد انگشت را برمی دارید. این روش را حتما امتحان کنید زیرا اگر به آن عادت کنید، سرعت تایپ شما بسیار بالا می‌رود.


روش چهارم: استفاده از کلمات میانبُر

اگر به جای کلمات کامل از کلمات میانبر استفاده کنید ، سرعت تایپ شما افزایش می‌یابد. می ‌توانید در گوشی ، کلمات مدنظرتان را به عنوان کلمات میانبر تنظیم کنید و هر بار که کلمه میانبر را می‌زنید، کل کلمه تایپ شود. به عنوان مثال اگر «س+م» را بزنید کلمه سلام تایپ شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد