شماره گذاری متفاوت در صفحات Word

اصول تایپ خیلی از مقالات به گونه ای تعریف شده که نوع شماره گذاری صفحات با هم متفاوت است، به عنوان مثال برای فهرست، صفحات را با حروف شماره گذاری می کنند و مابقی را با عدد. با ما همراه شوید تا نحوه شماره گذاری متفاوت در صفحات یک فایل مشخص را برایتان شرح دهیم. طبق مراحل زیر کار را دنبال کنید:
  

مرحله یک- در انتهای صفحه ای که می خواهید شماره صفحات پس از آن، از نوع دیگری باشد، کلیک و سپس از زبانهPage layout، از گروه Page setup از فهرست کشویی break گزینه Next page را انتخاب کنید تا در واقع سند شما به 2 بخش با نام های section 1 و Section 2 تقسیم شود. برای این که از درستی انجام کار خود مطمئن شوید با دابل کلیک روی header یا Footer صفحات عناوین header section 1 یا Footer section 1 مشخص می شود. اگر با دابل کلیک همچنان عناوین header یا Footer ظاهر شد، یعنی این که Page break انجام نشده است و باید دوباره مرحله اول را تکرار کرد.


مرحله 2- در Footer section 2 دابل کلیک کنید؛ با انجام این کار زبانه Design در ریبون ظاهر می شود. حال از قسمت Navigation گزینه Link to previous را غیر فعال کنید. با انجام این کار در واقع ارتباط بین Footer section 2 با Footer section 1 قطع و زمینه ایجاد دو Footer متفاوت در یک سند، ایجاد می شود.


مرحله 3- از تب insertو از گروه Header & Footer از فهرست کشویی Page Number، گزینه Format Page Number را انتخاب کنید، حال از قسمت Number Format ، می توانید حالت حروف را برگزینید.


مرحله 4- در Footer section1 دابل کلیک و از تب insert، از گروه Header & Footer، از فهرست کشویی Page Number ،از گزینه Bottom of Page یک حالت را انتخاب کنید. تا به اینجای کار section 1، با حروف شماره گذاری شد.


مرحله 5- در Footer section 2 دابل کلیک و از تب insert، از گروه Header & Footer، از فهرست کشویی Page Number، گزینه Format Page Number را انتخاب کنید و از قسمت Number Format حالت شماره گذاری را به عدد برگردانید. در همین قسمت گزینه Start at را نیز روی عدد یک تنظیم کنید. دوباره از تب insert، از گروه Header & Footer، از فهرست کشویی Page Number، گزینه Format Page Number را انتخاب و از قسمت Number Format، از گزینه Bottom of Page یک حالت را انتخاب کنید تا کار بنا به تعریف شما پایان یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد