ایجاد نسخه پرتابل نرم افزار

ابتدا به این نکته دقت داشته باشید که این مورد زمانی کاربرد دارد که نرم‌افزار مورد نظر پس از نصـب شدن، فایل‌های خود را در پوشه‌ای غیر از پوشه محل نصب کپی نکند.


برخـی از نـرم‌افـزارهـا فایل‌هـای ocx و dll خــود را در مسیـرهایـی نظـیـر Windows/System32 کپی می‌کنند که این موضوع باعث عدم کارایی خواهد شد. همچنین اطمینان داشته باشیـد کـه نرم‌افـزار WinRAR روی سیستم‌عامل ویندوز نصب باشد.

برای پرتابل‌سازی نرم‌افزارها گام‌های زیر را با دقت طی کنید:

  

۱- برای شروع کار به محل نصب برنامه (معمولا در پوشه Program Files)مراجعه کنید.


۲- اکنون کلیه فایل‌ها و فولدرهای موجود در محل نصب برنامه را با راست کلیک روی فضای خالی و انتخاب Select All و یا استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+A به حالت انتخاب در بیاورید.


۳- سپس روی یکـی از فایل‌هـا راسـت کلیـک کرده و Add to archive را انتخاب کنید.


۴- در پنجره باز شده در همان سربرگ General، تیک گزینه Create SFX Archive را بزنید.


۵- حال به سربرگ Files بروید. اکنون با استفاده از ماوس روی مسیر موجود در قسمت Files to add کلیک کنیـد و کـل این مسیـر را به حالت انتخاب در بیاورید (Ctrl+A) و سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+C را جهت کپی کردن این متن فشار دهید.


۶- اکـنـون بـه سـربـرگ Advanced برویـد و روی دکمـه SFX Options کلیک کنید.


۷- در پنجره جدید باز شده در همان سربرگ General، تیک گزینه Create In The Current Folder را بزنید. سپس در قسمت Run After Extraction نام فایل اجرایی برنامه را به همراه پسوند آن (معمولا exe) بدون کم و کاست وارد کنید. به عنوان مثال اگر نام فایل اجرایی برنامه YahooMessenger.exe است، این نام را عینا در این قسمت وارد کنید.


۸- در گام بعد در همان پنجره به سربرگ Advanced بروید و در کادر Delete و قسمت Files To Delete In The Destination Folder کلیدهای ترکیبی Ctrl+V را فشار دهید. خواهید دید مسیری که در گام پنجم Copy کردید در این قسمت Paste خواهد شد.


۹- اکنون به سربرگ Modes بروید و تیک دو گزینه unpack to temporary folder و Hide All را بزنید.


۱۰- حال به سربرگ Update بروید و تیک گزینه Overwrite All Files را بزنید.


۱۱- اکنون به سربرگ Text And Icon بروید و روی دکمه Browse در قسمت Load Sfx Icon From The File کلیک کنید. شما باید یک آیکن مناسب با پسوند .ico برای فایلی که قصد دارید بسازید، انتخاب کنید.


۱۲- در آخر تمام پنجره‌های باز را OK کنید. خواهید دید که در همان فولدر محل نصب برنامه یک فایل جدید ایجاد شده است که این فایل همان فایل پرتابل اجرایی نرم‌افزار شماست. این فایل را می‌توانید در هر جا کپی کنید و با دوبار کلیک روی آن نرم‌افزار مورد نظر را اجرا کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد