آموزش Blend Mode در فتوشاپ

اگر تا کنون با نرم افزار فتوشاپ کار کرده باشید حتما می دانید که یکی از مهم ترین و کاربردی ترین قسمت های این برنامه Blend Mode یا ترکیب حالت است. تنظیمات Blend Mode به صورت پیش فرض از 6 قسمت یا گروه تشکیل شده است که ما در این مطلب، به شرح وظایف هریک از این گروه ها می پردازیم تا بتوانید بهترین ویرایش را با این ابزارها روی تصویر خود داشته باشید.
  

گروه اول/Normal: بدون ترکیب لایه با لایه زیرین یا ترکیب در صورت تغییر شفافیت لایه بالایی. در این گروه در حالت Dissolve با کم کردن شفافیت، محتوای لایه به صورت نقاط ریز با لایه زیرین ترکیب می شود.


گروه دوم/Subtractive: تیره تر کردن تصویر با ترکیب رنگ های 2لایه با هم؛ در این گروه با ابزارDarken می توانید در بخش هایی که لایه زیرین تیره تر از لایه بالایی باشد، رنگ لایه زیرین را جایگزین رنگ لایه بالایی کنید و اگر تیره تر نباشد، رنگ لایه بالایی بدون تغییر باقی می ماند که نتیجه این عمل تیره تر شدن کلی تصویر است. همچنین ابزارMultiply کمک می کند تیرگی لایه بالایی با تیرگی لایه پایینی مخلوط شود و نتیجه تیره تر شدن کلی تصویر خواهد بود. تنها در مناطقی که لایه زیرین کاملا سفید باشد هیچ تغییری رخ نخواهد داد. ابزارColor Burn وظیفه اش استفاده از مناطق تیره لایه زیرین برای انعکاس مناطق تاریک لایه بالایی با افزایش کنتراست است. آخرین ابزار Linear Burn است که کارش استفاده از مناطق تیره لایه زیرین برای انعکاس مناطق تاریک لایه بالایی با کاهش روشنایی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد