نمایش فرمت فایل ها در ویندوز

حتما می دانید که نوع یا فرمت هر فایل نشان دهنده محتوایی است که در آن جای گرفته است، به عنوان مثال فایل های فشرده با فرمت zip و rar و تصاویر با فرمت های jpg، gif و ... ذخیره می شود. اما نکته ای که امروز می خواهیم به آن بپردازیم این است که در بسیاری از موارد بدافزارها در قالب فایل های بی خطری وارد سیستم شما می شود و یکی از معمول ترین روش ها پنهان کردن نوع فایل با استفاده از ترفند نام گذاری فایل است که به عنوان مثال شما فکر می کنید یک فایل عکس و یا صوتی را دانلود می کنید اما درواقع این یک ویروس با فایل اجرایی است. در این مطلب، ترفندی را به شما آموزش می دهیم که به صورت دائمی نوع و فرمت فایل ها را نمایش می دهد تا کمتر دچار اشتباه شوید و فایل های نا امن را اجرا نکنید.
  

برای انجام این کار ابتدایک پنجره ویندوز اکسپلورر را باز کنید و سپس از بالا، سمت چپ روی Organize کلیک و از منوی به نمایش درآمده گزینه Folder and search options را انتخاب کنید.حال به زبانه View بروید و پس از پیدا کردن گزینه Hide extensions for known file types علامت چک مارک کنار آن را غیرفعال کنید. از این پس نام فایل ها به طور کامل برای شما نمایش داده می شود و می توانید نوع آن ها را پیش از اجرا تشخیص دهید.

البته دقت کنید زمانی که نمایش نوع فایل در نام آن فعال است اگر بخواهید نام فایل را تغییر دهید باید حواستان به نوع فایل باشد چرا که با حذف پسوند از نام فایل، نوع آن به ناشناخته تغییر می یابد و ممکن است در اجرای فایل ها با مشکل مواجه شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد