ساخت یک فهرست برای چند فایل

یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران Word با آن مواجه می شوند، ساخت یک فهرست در این برنامه است. در این ترفند به شما آموزش می دهیم که چگونه فهرستی برای چند فایل متنی در Word ایجاد کنید.
  

1-ابتدا یک فایل جدید برای فهرست مطالب خود ایجاد و آن را در کنار دیگر فایل های خود ذخیره کنید.


2-به زبانه Insert مراجعه و در بخش ابزارهای Text روی گزینه Quick Parts کلیک و گزینه Field را انتخاب کنید.


3-پس از نمایش پنجره فیلد، در قسمت Please choose a field، گزینه RD را انتخاب کنید.


4-در قسمت Field properties، نام اولین بخش از فایل های متنی خود را وارد کنید (برای مثال نام بخش اول از مقاله تان؛ البته عناوین و سرفصل های مختلف در فایل های شما باید طبق استاندارد با استفاده از heading ها علامت گذاری شده باشد).


5-اگر فایل حاوی فهرست مطالب در کنار دیگر فایل های شما ذخیره شده است، علامت چک مارک کنار عبارتPath is relative to current doc را فعال و با کلیک روی گزینه OK، تغییرات را اعمال کنید.


6-پس از طی مراحل مذکور باید کد مربوط به فیلد را در صفحه خود مشاهده کنید. اگر این کد را ندیدید به زبانه Home بروید و نماد پاراگراف را انتخاب کنید تا متون پنهان در صفحه نمایش داده شود.


7-مراحل 2 تا 5 را برای هریک از فایل های موردنظر تکرار کنید. 8-پس از فراخوانی تمام فایل ها، نشانگر را در ابتدای فایل فهرست، (قبل از اولین فیلد) قرار دهید و با مراجعه به زبانه References، روی گزینه Table of Contents کلیک کنید. 9-یکی از فهرست های خودکار را انتخاب و نتیجه را مشاهده کنید.


البته اگر پس از انتخاب فهرست، تنها فیلدی شبیه فیلدهای قبلی مشاهده کردید، فیلد فهرست را انتخاب کنید و کلیدهای Alt + F9 را فشار دهید تا فهرست نمایش داده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد