1-ابتدا یک فایل جدید برای فهرست مطالب خود ایجاد و آن را در کنار دیگر فایل های خود ذخیره کنید.
2-به زبانه Insert مراجعه و در بخش ابزارهای Text روی گزینه Quick Parts کلیک و گزینه Field را انتخاب کنید.
3-پس از نمایش پنجره فیلد، در قسمت Please choose a field، گزینه RD را انتخاب کنید.
4-در قسمت Field properties، نام اولین بخش از فایل های متنی خود را وارد کنید (برای مثال نام بخش اول از مقاله تان؛ البته عناوین و سرفصل های مختلف در فایل های شما باید طبق استاندارد با استفاده از heading ها علامت گذاری شده باشد).
5-اگر فایل حاوی فهرست مطالب در کنار دیگر فایل های شما ذخیره شده است، علامت چک مارک کنار عبارتPath is relative to current doc را فعال و با کلیک روی گزینه OK، تغییرات را اعمال کنید.
6-پس از طی مراحل مذکور باید کد مربوط به فیلد را در صفحه خود مشاهده کنید. اگر این کد را ندیدید به زبانه Home بروید و نماد پاراگراف را انتخاب کنید تا متون پنهان در صفحه نمایش داده شود.
7-مراحل 2 تا 5 را برای هریک از فایل های موردنظر تکرار کنید. 8-پس از فراخوانی تمام فایل ها، نشانگر را در ابتدای فایل فهرست، (قبل از اولین فیلد) قرار دهید و با مراجعه به زبانه References، روی گزینه Table of Contents کلیک کنید. 9-یکی از فهرست های خودکار را انتخاب و نتیجه را مشاهده کنید.
البته اگر پس از انتخاب فهرست، تنها فیلدی شبیه فیلدهای قبلی مشاهده کردید، فیلد فهرست را انتخاب کنید و کلیدهای Alt + F9 را فشار دهید تا فهرست نمایش داده شود.