جلوگیری از Refresh خودکار

احتمالا تا کنون هنگام گشت و گذار در اینترنت، با سایت هایی برخورد کرده اید که صفحاتشان به طور خودکار و بدون این که دکمه Refresh یا Reload مرورگر را انتخاب کنید، در یک فاصله زمانی معین Refresh یا به روز می شود. ممکن است این Refresh شدن خودکار صفحات در اینترنت خوشایند شما نباشد و بخواهید این ویژگی را غیر فعال کنید. ما در این ترفند راه جلوگیری از Refresh خودکار صفحات در 2 مرورگر اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس را شرح می دهیم.
  

در مرورگر Internet Explorer: ابتدا از منوی Tools روی گزینه Internet Options کلیک کنید؛ سپس به زبانه Security بروید و روی دکمه Custom Level کلیک کنید. اکنون عبارت Allow Meta Refresh را در میانه های فهرست پیدا ، آن را روی Disable تنظیم و در آخر همه پنجره های باز را OK کنید.


در مرورگر Firefox: ابتدا در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد کنید و دکمه Enter را بزنید. اگر با پیامی مواجه شدید، روی دکمه I'll be careful, I promise کلیک کنید. حال در قسمت Filter عبارت accessibility.blockautorefresh را وارد و سپس روی accessibility.blockautorefresh دوبار کلیک کنید تا Value آن از false به true تغییر کند. در این زمینه همچنین می توانید به فروشگاه افزونه های فایرفاکس رجوع و از افزونه ای به نام RefreshBlocker برای غیرفعال کردن به روزرسانی خودکار صفحات نیز استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد