قفل کردن درایو در ویندوز8

ویندوز جدید مایکروسافت قابلیتی دارد که می تواند از اطلاعات شما در زمانی که درایوی حذف شده باشد و یا قابل دسترسی نباشد، محافظت کند. برای فعال سازی این قابلیت باید مراحل زیر را دنبال کنید.
  

ابتدا روی درایو مورد نظر راست کلیک و از منوی مشاهده شده کلمه bitlocker را انتخاب کنید. سپس تیک گزینه استفاده از کلمه عبور برای باز کردن درایو را علامت دار کنید. سپس رمز خود را وارد و روی گزینه Next کلیک کنید. برای قفل بدون فلش usb روی گزینه اول کلیک کنید و ok را بزنید. همچنین می توانید از کارت هوشمند برای باز کردن درایو خوداستفاده کنید که برای این کار باید تیک کنار علامت گزینه مربوطه را فعال کنید که در این صورت به فلش مموری نیاز دارید؛ پیشنهاد می شود برای امنیت بیشتر از فلش usb استفاده شود. سپس گزینه ذخیره در usb flash را انتخاب کنید و در آخرگزینه Next را برگزینید. در مرحله بعد از شما خواسته می شود که مشخص کنید می خواهید چه مقدار از درایو خود را رمز گذاری کنید. در قسمت بعدنیز از شما پرسیده می شود که آیا به قفل کردن درایو مورد نظر خود تمایل دارید؟ در صورت تایید روی گزینه startencrypting کلیک کنید تا فرآیند قفل گذاری شروع شود. پس از تکمیل شدن فرآیند قفل گذاری، سیستم خود را ری استارت کنید تا تنظیمات ثبت شود.


حال برای باز کردن درایو، روی درایو مورد نظر راست کلیک و گزینه unlockderve را انتخاب کنید؛ در اینجا رمز مورد نظر خود را در کادر وارد و روی unlock کلیک کنید.


همچنین برای تغییر رمز عبور روی درایو قفل شده راست کلیک کنید و سپس گزینه change bitlockerpassword را برگزینید؛ رمز عبور قبلی خود را وارد و سپس رمز عبور جدید را تایپ و در آخر روی ok کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد