اپ های اندروید را در کروم اجرا کنید!

پیش از این اعلام شده بود که مجموعه‌ای از برنامه‌های اندرویدی برای استفاده بر روی مرورگر کروم نصب‌شده بر روی کروم‌بوک آماده شده‌اند. این بهینه‌سازی در نتیجه همکاری گوگل با مجموعه‌ای از گروه‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزاری اتفاق افتاده تا هماهنگی بیشتری میان دو پلتفرم مختلف برقرار شود.از آنجایی‌که هردو سیستم‌ عامل اندروید و کروم، پروژه‌هایی متن‌باز هستند، زمان زیادی لازم نبود تا انجمن‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزاری از کدهای موجود استفاده‌ و راه‌حلی برای اجرای برنامه‌های اندرویدی بر روی هر دستگاه مجهز به مرورگر کروم ایجاد کنند.در‌نهایت‌ راه‌حلی برای اجرای برنامه‌های مورد علاقه شما بر روی مرورگر کروم ایجاد شده است که البته نمی‌توان با اطمینان از اجرای بدون مشکل همه برنامه‌ها از این طریق سخن گفت.

﷯ شروع با نصب آخرین کروم

برای انجام این کار به رایانه مجهز به سیستم‌عامل ویندوز و جدیدترین نسخه مرورگر کروم نیاز دارید. مدنظر داشته باشید که این روش مخصوص نسخه ٦٤ بیتی از مرورگر کروم است. اگر از مک استفاده می‌کنید، می‌توانید جدیدترین نسخه کروم را دانلود و نصب کنید.

﷯ نصب افزونه

اکنون به افزونه Runtime ARChon نیاز دارید. این برنامه نیز بر روی رایانه شما نصب می‌شود. می‌توانید این برنامه را با یک جستجوی ساده در کروم دانلود کنید. پکیج مورد‌نظر به صورت یک فایل زیپ است که باید در پوشه مدنظرتان کپی کنید. حالا کروم را بازکرده و بر روی آیکون منوی اصلی کلید کنید و به Tools و سپس Extensions بروید. حالا گزینه Mode Developer را فعال کرده و بر روی extensions unpacked Load کلیک کنید.

پوشه مورد‌نظر که افزونه را در آن از حالت فشرده خارج کرده بودید، انتخاب کنید و مطمئن شوید پوشه یادشده، زیرشاخه‌های _locales و vendor را دربرگرفته است.سپس بر روی OK کلید کنید و پیغام‌های خطا را نادیده بگیرید.

﷯ نصب روی گوشی

اکنون باید Packager APK Chrome را بر روی گوشی خود نصب کنید. می‌توانید برنامه apk دلخواهی را انتخاب کنید‌ یا از فهرست برنامه‌های نصب شده بر روی دستگاهتان یکی را برای تبدیل انتخاب کنید. حالا حالت گوشی ‌یا تبلت و نوع نمایش افقی یا عمودی را انتخاب و Next را انتخاب کنید.

اکنون کار تمام است. معمولا نسخه مخصوص کروم از فایل apk در پوشه‌ای به نام ChromeAPKS در شاخه اصلی گوشی شما یافت می‌شود که به‌صورت یک فایل زیپ است.

اکنون می‌توانید برنامه یادشده را بر روی کروم آزمایش کنید. برخی برنامه‌ها سازگاری کامل ندارند یا به‌طور ناگهانی بسته می‌شوند؛ اما بد نیست برای امتحان هم که شده برنامه مورد علاقه خود را آزمایش کنید.

فایل زیپ آماده‌شده را در پوشه‌ای قرار دهید. حالا دقیقا همان مسیر مورد‌نظر برای نصب Runtime ARChon را طی کنید؛ یعنی با رفتن به منوی Extensions، بر روی Extension Unpacked Load کلیک کرده و فولدر مدنظر را انتخاب کنید. باز هم دقت کنید تا پوشه حاوی _locales و vendor پوشش داده شده باشند.

﷯ اجرای برنامه

اکنون دو روش برای اجرای برنامه‌های اندرویدی در کروم وجود دارد. نخستین روش به شما اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها را از طریق صفحه برنامه‌های کروم اجرا کنید که دسترسی به آن از طریق کلید طراحی شده در نوار بوکمارک‌ها امکان‌پذیر است یا می‌توانید با تایپ عبارت apps://chrome به آن دسترسی داشته باشید.روش دوم نیز به شما این امکان را می‌دهد تا یک برنامه را در داخل منوی Extensions اجرا کنید. با رفتن به مسیر یادشده یا تایپ عبارت ://chromeextensions می‌توانید به قسمت یادشده دسترسی داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد