ساخت گروه مخاطبان در جی‌میل

فرض کنید قصد دارید یک ایمیل را به همه همکلاسی‌های خود ارسال کنید. برای این‌کار ناچارید که تک‌تک‌ ایمیل‌های همکلاسی‌های خود را در قسمت To وارد کنید و سپس ایمیل را برای آن‌ها ارسال کنید. اگر چندبار دیگر قصد این‌کار را داشته باشید مسلماً کاری پردردسر خواهد شد. اینجاست که قابلیت گروه‌بندی ایمیل‌های مخاطبان در Gmail به کمک شما خواهد آمد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه انجام این‌کار بپردازیم.
  
ابتدا اطمینان پیدا کنید ایمیل‌هایی که قصد دارید وارد یک گروه کنید، قبلاً در فهرست ارتباطات شما در قسمت Contacts ذخیره شده است. برای این‌کار پس از ورود به حساب کاربری خود در Gmail، بر روی فلش کنار گزینهMail کلیک و Contacts را انتخاب کنید. در این صفحه می‌توانید فهرست همه مخاطبان خود را مشاهده کنید. با کلیک روی گزینه Contact New می‌توانید یک مخاطب جدید اضافه کنید.

حال برای ساخت یک گروه جدید از مخاطبان از سمت چپ صفحه بر روی Group New کلیک کنید و نام گروه مدنظر خود را وارد کنید.اکنون دوباره به صفحه Contacts مراجعه کنید و تیک کنار مخاطبان مدنظر خود را بزنید.سپس از نوار بالایی صفحه بر روی آیکن Groups کلیک کنید و تیک گروه مدنظر خود را بزنید و بر روی Apply کلیک کنید. بدین ترتیب مخاطبان شما به این گروه منتقل خواهند شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد