شارژ سریع گوشی و تبلت با ۶ ترفند کلیدی

در این مطلب با راهکارهایی ساده اما کارآمد آشنا می شوید که به کمک آن ها می توانید گوشی یا تبلت خود را به سریع ترین و کارآمدترین شکل ممکن شارژ کنید.


1-هنگام شارژ، گوشی را در حالت Airplane قرار دهید یا آن را خاموش کنید:این روش به احتمال زیاد برای بسیاری از خوانندگان ما تازگی ندارد. زمانی که گوشی شما در حالت استندبای قرار دارد، مقدار اندکی انرژی مصرف می کند ولی با فعال سازی حالت Airplane این مقدار اندک باز هم کاهش می یابد و باعث می شود شارژ گوشی با سرعت بیشتری انجام شود. حتی می توانید گوشی خود را خاموش کنید؛ در این صورت شارژ گوشی شما حتی از حالت قبل هم سریع تر انجام می شود.


2- از شارژر اصلی گوشی خود استفاده کنید؛ درگاه USB رایانه انتخاب مناسبی نیست:در بسیاری از موارد شارژری که به همراه گوشی یا تبلت شما عرضه شده است، با سرعت بیشتری به شارژ گوشی یا تبلت شما نسبت به درگاه USB رایانه می پردازد. به گزارش zoomit ،دلیل این امرآن است که یک درگاه USB 2.0 در رایانه، خروجی 0.5 آمپری را فراهم می کند و خروجی درگاه USB 3.0 نیز که از طریق اتصال دهنده  آبی رنگ داخل درگاه قابل تشخیص است، درنهایت تا 0.9 آمپر افزایش می یابد. به عبارت دیگر گجت های شما با سرعت کمتری شارژ می شود. یک شارژر گوشی عادی حداقل جریان یک آمپری را فراهم می کند و این در حالی است که شارژرهای تبلت هااغلب نرخی معادل 2 آمپر دارند. هرچه که میزان این آمپرها بیشتر باشد، دستگاه شما سریع تر شارژ می شود.


3- از درگاه USB مک استفاده کنید (برای شارژ آیفون و آی پد):اگر شارژر دیواری در اختیار ندارید برای شارژ آیفون یا آی پد خود از درگاه USB مک استفاده کنید. مک های جدید وقتی که یکی از آی دیوایس ها (iDevice) به آن ها متصل می شود، جریان خروجی از درگاه را تا 1.1 آمپر افزایش می دهند.


4-از نرم افزارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت ها برای افزایش جریان خروجی درگاه ها استفاده کنید:بسیاری از درگاه های USB موجود در رایانه ها جریان خروجی بین 0.5 تا 0.9 آمپر را ارائه می دهند؛ البته استثناهایی هم وجود دارد. به هرحال برای مثال ایسوس برنامه ای برای ویندوز به نام Ai Charger دارد که برای افزایش جریان خروجی از درگاه ها البته در مادربوردهای سازگار با این نرم افزار طراحی شده است. گیگابایت هم ابزاری مشابه در این زمینه دارد که به صورت یک درایور نصب می شود و on/off Charge نامیده می شود. می توانید با یک بررسی ساده متوجه شوید که آیا چنین نرم افزاری برای رایانه شما وجود دارد یا خیر. بار دیگر یادآوری می کنیم که ابتدا مطمئن شوید نرم افزاری که نصب می کنید، توسط شرکت معتبر سازنده مادربورد سیستم شما ارائه شده باشد.


5- از ChargeDr استفاده کنید: ChargeDr یک افزایش دهنده شارژ USB است که باعث می شود خروجی درگاه USB رایانه افزایش یابد. این وسیله با برقراری ارتباط با اجزای درونی رایانه شما، موجب افزایش جریان خروجی می شود.


6- یکی از این ها بخرید:یک کابل میکرو USB می تواند در این زمینه سودمند باشد که به طور هم زمان می تواند به 2 درگاه USB متصل شود و جریان را از هر دوی آن ها بگیرد و به گوشی شما بدهد. این کابل ها به ویژه زمانی که شارژر گوشی شما کنارتان نیست، بسیار به کار می آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد