جلوگیری از روشن شدن رایانه توسط ماوس یا صفحه کلید

در سیستم عامل های ویندوز زمانی که رایانه به حالت sleep می رود و به صورت موقتی خاموش می شود، به راحتی با حرکت دادن ماوس و یا فشار دادن یکی از کلیدهای صفحه کلید از خواب موقتی خود بیدار شده و دوباره فعال خواهد شد. هر چند که این قابلیت یکی از حالت های پرطرفدار و البته پرکاربرد سیستم عامل های ویندوز است و سرعت کار را افزایش می دهد با این وجود ویندوز به شما این امکان را می دهد تا در صورت دلخواه این ویژگی را غیرفعال کنید و مانع از خارج شدن سیستم از حالت sleep با حرکت ماوس یا فشار دادن کلیدی در صفحه کلید، شوید.برای این کار ابتدا روی دکمه Start کلیک و عبارت mouse را تایپ کنید و سپس کلید Enter را از روی صفحه کلید فشار دهید. حال در پنجره Mouse Properties که برایتان باز شده به زبانه Hardware بروید و روی دکمه Properties کلیک کنید. در این پنجره جدید، به زبانه Power Management بروید و سپس تیک گزینه Allow this device to wake the computer را بردارید تا غیرفعال شود. در نهایت با OK کردن پنجره های باز، تغییر مورد نظر اعمال می شود و از این پس با حرکت دادن ماوس دیگر رایانه از حالت Sleep خارج نمی شود. همچنین برای این که با فشردن کلیدهای صفحه کلید نیز رایانه از خواب بیدار نشود باید در منوی Start عبارت check keyboard را وارد کنید و سپس Enter بزنید و در ادامه تمام مراحل قبلی را تکرار کنید.

نظرات 15 + ارسال نظر
Rasoul پنج‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 02:13 ق.ظ

دست خوش...

امین شنبه 20 دی‌ماه سال 1393 ساعت 07:33 ب.ظ

ممنون
خدا خیرت بده

masoud جمعه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 12:39 ب.ظ http://www.simasatmasoud.persianblog.ir

تشکر...
من تصور میکردم مانند اکس پیxp باید از بایوس وارد شم تا بتونم تنظیمات رو انجام بدم..
مشکل عجیبی بود!!! تا یک سرفه میکردم دستگاه روشن میشد..یا راه میرفتم سایه باعث میشد سیستم روشن بشه...بهرحال بازهم تشکر. مسعودابوالقاسمی کرمان

samira سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 03:26 ب.ظ

سلام مشکل سیستم من اینه که وقتی به حالت اسلیپ میره دیگه هیجوری برنمیگرده میشه راهنمایی کنید؟من باید هربار از کلید پاور پشت کیس سیتم روشن کنم

علی یکشنبه 12 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:54 ب.ظ

منم دقیقا همین مشکل سمیرا دارم.لطفا راهنمایی کنید

آیدین جمعه 13 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:43 ق.ظ

ممنون

علی سه‌شنبه 24 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 03:41 ب.ظ

مرسی واقعا کمک بزرگی کردی همه سایتا نوشته بودن باید clearbios بزنم

سام دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 01:10 ق.ظ

واقعا دمت گرم
مختصر مفید و کاربردی .حال کردم....

خسرو جمعه 14 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 06:44 ب.ظ

سپاس

بهنام یکشنبه 27 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 11:49 ق.ظ

خیلی ممنون از راهنماییتان
مشکلم حل شد
واقعا ممنونتان هستیم

reza666 شنبه 29 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 02:00 ب.ظ http://1reza666.blogfa.com

با سلام خیلی ممنون از گذاشتن اموزش

شکری دوشنبه 1 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 11:21 ق.ظ

دمت گرم
باریکلا

مهناز ساعدی جمعه 19 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 02:24 ق.ظ

سلام به همه دوستان. این اتفاق روشن شدن دستگاه از حالت سلیپ با موس و کی بورد برای من هم اتفاق می افته. رفتم داخل این گزینه هایی که دوستان گفته بودند ولی بسیار متعجب شدم. چون هم تیک موس و هم تیک کی بورد اصلا خورده نبود که من بردارم ولی دستگاه با هر دوی اینها در لحظه ای روشن میشه!!!!!!

علی یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1396 ساعت 01:12 ق.ظ

دمت گرم من میز کامپیوترم ی لپ تاپم بقل کامپیوترم دارم ی چیز می زاشتم رو کیبرد روشن می شد رو مخ بود

Bmr دوشنبه 6 دی‌ماه سال 1400 ساعت 08:49 ب.ظ

سلام...سیستم منم اینجوری بود ممنونم از راهنماییتون درست شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد